دکتر شریعتی

 

چه در دست داری ؟؟

 -  سال ها که از دست داده ام !


و چه شده ای ؟!  ای بر سیمای خداوند ؟!  ای مسئول امانت

او ؟!  ای مسجود ملائک او ؟! ای جانشین الله در زمین ؟!

در جهان !

شده ای پول ، شده ای شهوت ، شده ای شکم ، شده ای

دروغ ، شده ای درنده ، شده ای پوک ، پوچ ، خالی !  ...

یا نه ! پر از لجن و دگر هیچ ! که در آغاز کالبدی بودی مرداری ،

لجنی "حماء مسنون" و خدا در این " تو" روح خویش را دمید .

کو آن روح ؟!؟!؟!

روح اهورایی ، جان خداوند ، ای زاغ لجن خوار؟!

از این مرداب وجودی ات بدر آی . از این لجن زار زیستنت ناگاه

خود را به ساحل افکن ...


(قسمتی از کتاب حج دکتر علی شریعتی)

حاجی ...    کجا  ؟؟؟

 

دلخوش از آنیم که حج میرویم


غافل از آنیم که کج میرویم


کعبه به دیدار خدا میرویم


او که همینجاست کجا میرویم ؟!!!!


حج به خدا جز به دل پاک نیست


شستن غم از دل غمناک نیست


دین که به تسبیح و سر و ریش نیست


هرکه علی گفت که درویش نیست


صبح به صبح در پی مکر و فریب


شب همه شب ناله و امن یجیب