دکتر شریعتی

چه در دست داری ؟؟
- سال ها که از دست داده ام !
و چه شده ای ؟! ای بر سیمای خداوند ؟! ای مسئول امانت
او ؟! ای مسجود ملائک او ؟! ای جانشین الله در زمین ؟!
در جهان !
شده ای پول ، شده ای شهوت ، شده ای شکم ، شده ای
دروغ ، شده ای درنده ، شده ای پوک ، پوچ ، خالی ! ...
یا نه ! پر از لجن و دگر هیچ ! که در آغاز کالبدی بودی مرداری ،
لجنی "حماء مسنون" و خدا در این " تو" روح خویش را دمید .
کو آن روح ؟!؟!؟!
روح اهورایی ، جان خداوند ، ای زاغ لجن خوار؟!
از این مرداب وجودی ات بدر آی . از این لجن زار زیستنت ناگاه
خود را به ساحل افکن ...
(قسمتی از کتاب حج دکتر علی شریعتی)
![]()
![]()
![]()
